Microsoft, DLSS ve FSR Alternatifi Teknolojisini Geliştiriyor

Konsol pazarında yıllar boyunca yüksek kare suratlarından fazla imaj kalitesi ve çözünürlük mevzuları odak noktasıydı. Bu bağlamda sadece güçlü donanım değil, işin yazılımsal tarafı da hayli kıymetli. Microsoft ise FidelityFX Harika Resolution ve DLSS teknolojilerine misal biçimde DirectML API‘sını geliştirmek için çalışıyor.

Şirketin planı, muhtemelen Xbox Series S/X konsollarında kullanmak üzere bir ölçeklendirme teknolojisi geliştirmek. Microsoft’un bu bahiste ne kadar ilerleme kaydettiğini bilmiyoruz. Lakin web sitesinde iki iş ilanı açtığı açıkça görünüyor: Grafikler için Kıdemli Yazılım Mühendisi ve Baş Yazılım Mühendisi.

Ayrıyeten iş ilanındaki birkaç not dikkat çekiyor. Microsoft, milyonlarca oyuncuyu mutlu etmek için grafik yazılımında makine tahsilini uygulayacak ve gelecekte donanımlar için makine tahsili tarafında yazılım geliştirmek üzere mühendisler aradığını söylüyor.

Redmond devinin maksadı, makine tahsili sayesinde “yüksek çözünürlükler ve kare hızları” sağlamak. O denli ki bu çalışmalar Microsoft Series X ve Series S konsollarında da kullanılabilir. Şirketin önümüzdeki birkaç yıl içinde nasıl alternatifler sunacağını merakla bekliyoruz.

Author: admin